غذاهای خیابانی هند

غذاهای خیابانی هند در کل دنیا معروف هستند و علت محبوبیت شان هم این است که طعم و مزه متفاوتی دارند و تنوع شان نیز بسیار زیاد است. به همین خاطر هم امتحان کردن غذاهای خیابانی هند به یکی از متداول ترین تفریحات در سفر به این کشور جذاب و دیدنی تبدیل شده است. ما در ادامه می خواهیم یک سری از این غذاها را به شما معرفی کنیم. 

ادامه مطلب ...

سواحل گوا

گوا شهری است که محبوبیتش را مدیون سواحل زیبایش است. این شهر همه مدل ساحلی از سواحل شنی گرفته تا انواع و اقسام سواحل صخره ای را در خود جای داده است و با وجود همه آن ها به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری هند تبدیل شده است. در ادامه یک به یک محبوب ترین سواحل گوا را به شما معرفی می کنیم تا شما هم در سفر به گوا بدانید که باید به کدامیک از سواحل گوا برای تفریح مراجعه کنید. 


ساحل واگاتور گوا

ساحل واگاتور در شمال گوا واقع شده است. این ساحل یکی از زیباترین سواحل گوا است و در آن جشن ها و برنامه های تفریحی مختلفی هم اجرا می شود. لازم به ذکر است که اکثر کسانی که از ساحل واگاتور گوا دیدن می کنند، اروپایی های جوان و یا مسافران هندی هستند. البته در زمان هایی که برنامه های تفریحی خاصی در ساحل واگاتور گوا میزبانی نمی شود، این ساحل به یکی از آرامش بخش ترین سواحل گوا تبدیل می شود و خیلی از توریستان برای ریلکس کردن به آن مراجعه می کنند. نکته جالب دیگر اینکه در اطراف ساحل واگاتور گوا همه نوع اقامتگاهی از هتل های لوکس گرفته تا مهمانخانه های ارزان وجود دارد و هر کسی با هر بودجه ای می تواند در این ساحل زیبا در گوا اقامت داشته باشد.

ساحل کالانگوت و ساحل باگا گوا

ساحل کالانگوت و ساحل باگا دو ساحل زیبا هستند که به همدیگر متصل هستند و همیشه از آن ها به عنوان بهترین سواحل گوا یاد می شود. این سواحل در گوا از هر ساحل دیگری سرزنده تر هستند و فضای خوبی هم برای شنا دارند. در اطراف این سواحل هتل های متعددی هم ساخته شده است و به همین دلیل بازدید از آن ها بین توریستان بسیار بابت شده است. نکته دیگر اینکه بعضی از بهترین رستوران های گوا در اطراف ساحل کالانگوت گوا و ساحل باگا گوا واقع شده اند و شما می توانید بهترین غذاهای سنتی گوا را در آن ها میل کنید. با این حساب بهتر است که حتما از این دو ساحل در تور گوا دیدن کنید و اصلا فرصت تفریح در آن ها و خوردن غذاهای خوشمزه رستوران هایشان را از دست ندهید.

ساحل آگوادا گوا

ساحل آگوادا گوا یکی دیگر از بهترین سواحل گوا است که در شمال گوا واقع شده است. این ساحل یکی از بهترین سواحل گوا برای طرفداران ورزش های آبی و تفریحات هیجان انگیز و مهیج است. این ساحل اغذیه فروشی ها و رستوران های بسیار جالبی هم دارد و با همه این ها می توان گفت که این ساحل یکی از بهترین سواحل گوا برای گذراندن یک روز مفرح و به یادماندنی است. ضمنا ساحل آگوادا گوا شرایط مناسب و امنی نیز برای شنا دارد و همیشه غریق نجات ها در آن حضور دارند و مواظب توریستان هستند. نکته دیگر اینکه قطعه زیبای آگوادا در انتهای ساحل آگوا گوا واقع شده است و وجود آن باعث می شود که توریستان بتوانند عکس های یادگاری جذاب تری در ساحل آگوادا بگیرند.

ساحل وارکا گوا

ساحل وارکا گوا که در جنوب گوا واقع شده است، یک ساحل آرام است و بیشتر برای تفریح کسانی مناسب است که اهل آرامش هستند و خیلی به دنبال شلوغی نیستند. این ساحل به اندازه دیگر سواحل گوا معروف نیست و همین باعث شده که هم ساحل خلوتی باشد و هم طبیعت آن بسیار بکر و زیبا باقی بماند. نکته جالبی که باید درباره ساحل وارکا گوا بدانید، این است که در آن تورهای تفریحی بسیار جذابی برای دیدن دلفین ها برگزار می شود و شما می توانید با شرکت در آن ها ساعتی را به تماشای دلفین ها در وسط دریا سپری کنید. لازم به ذکر است که بهترین زمان بازدید از ساحل وارکا از اواسط آبان تا اواسط فروردین است. نکته دیگر اینکه در نزدیکی ساحل وارکا هتل های متعددی هم وجود دارد.

ساحل پالولم گوا

ساحل پالولم گوا یک ساحل زیبا و خاص در گوا است که هم ماهیگیران محلی متعددی در آن به چشم می خورند و هم توریستان زیادی از آن بازدید می کنند. این ساحل یک ساحل کوچک است، اما ساحل بسیار دیدنی و جذابی محسوب می شود. این ساحل یک شکل هلالی دارد و به همین خاطر از هر سمتش که نگاه کنید، انتهای آن را به خوبی می بینید. گفتنی است که هر دو سمت انتهایی ساحل پالولم گوا صخره ای هستند و این صخره ها نمای بسیار زیبایی با ساحل پالولم گوا به عنوان یکی از بهترین سواحل گوا داده اند. نکته دیگر اینکه آب دریای ساحل پالولم گوا آرام آرام بالا می آید و این مساله باعث شده که ساحل پالولم گوا به یک ساحل امن برای نشا در گوا تبدیل شود. 

تور هند

آیا شما هم هوس سفر به یک کشور جالب، جذاب و البته متفاوت کرده اید؟ در این صورت بهتر است که مستقیما یک تور هند برای خودتان رزرو کنید و خیلی به دنبال مقاصد گردشگری دیگر نباشید! چراکه هند یکی از متفاوت ترین، خاص ترین و منحصر به فردترین کشورهای توریستی دنیا است. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره تور هند با شما صحبت کنیم و یک سری دانستنی های جالب درباره تور هند به شما بگوییم تا بیشتر با این کشور دیدنی آشنا شوید. 


درباره تور هند

تور هند یکی از آن تورهایی که همیشه نظر کسانی را به خودش جلب می کند که اهل ماجراجویی هستند، از آشنایی با سنت های جدید خوششان می آید، به معماری و تاریخ علاقه دارند و اتفاقا عاشق غذاهای تند و پر ادویه هندی هستند! اگر شما هم چنین ویژگی هایی دارید، بهتر است که حتما برای یک بار هم که شده با تور هند راهی این کشور پرهیاهو و متفاوت شوید!

زمان مناسب برای سفر به هند

اول از همه خوب است این را بدانید که بیشتر تورهای هند با نام تور مثلث طلایی هند برگزار می شوند. منظور از مثلث طلایی هند سه شهری است که در نقشه هند مثل یک مثلث به نظر می رسند و اتفاقا دیدنی ترین شهرهای هند محسوب می شوند.

با این حساب بهتر است که بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین زمان سفر به این سه شهر هند چه زمانی است. نکته اینجاست که آب و هوای هند در بخش مثلث طلایی هند در فصل های پاییز، زمستان و نیمه اول بهار از همیشه بهتر می شود. پس می توان گفت که این فصل ها بهترین زمان سفر به هند هستند.

ارزان ترین زمان سفر به هند

موضوع دیگری که می توان درباره زمان سفر به هند بررسی کرد، هزینه سفر به هند است. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چه زمانی هزینه سفر به هند از همیشه کمتر می شود، باید به شما بگوییم که ارزان ترین زمان سفر به هند نیمه دوم بهار و البته فصل تابستان است.

بهترین بازارها و مراکز خرید هند

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وقتی صحبت از بهترین مراکز خرید هند می شود، منظور بهترین بازارهای هند است و نه مراکز خرید لوکس و آنچنانی! چراکه این بازارهای هند هستند که همیشه توجه توریستان را به خودشان جلب می کنند و جذابیت خرید از آن ها بسیار بیشتر از جذابیت خرید از مراکز خرید مدرن هند است.

با این اوصاف باید به شما بگوییم که بهتر است برای خرید در تور دهلی به بازارهای سنتی هند مثل بازار دیلی هات در دهلی، بازار چاندنی چوک در دهلی، بازار سادار در آگرا و بازار جوهری در جیپور مراجعه کنید و از گشت و گذار در مراکز خرید مدرن هند صرف نظر کنید.

بهترین هتل ها در تور هند

برای اینکه بتوانید هتل خوبی برای اقامت خود در تور هند انتخاب کنید، باید اول به این نکته توجه کنید که بودجه شما برای اقامت در هند دقیقا چقدر است. در این صورت می توانید متوجه شوید که هتل های ارزان هند برای اقامت شما مناسب تر هستند و یا هتل های لوکس هند.

خوبی تور هند این است که در آن همه نوع هتلی وجود دارد و شما می توانید بنا بر بودجه ای که دارید، خیلی راحت یک هتل خوب برای خودتان در تور هند رزرو کنید.

اگر بودجه کمی داشتید، می توانید به اقامت در هتل های 3 ستاره هند و حتی مسافرخانه های هند فکر کنید و اگر بودجه تان کافی بود، می توانید در هتل های لوکسی مثل هتل پیکادیلی در دهلی، هتل تاج ویو در آگرا و یا هتل رامباغ پالاس در جیپور اقامت کنید.

ایده هایی برای تفریح در تور هند

شما برا اینکه بتوانید استفاده بیشتری از تور هند ببرید، باید حتما یک برنامه جامع و دقیق برای تفریح در هند داشته باشید. چراکه به اندازه ای شمار جاهای دیدنی هند زیاد است که اگر بی برنامه باشید، عملاً وقتتان را از دست می دهید و در آخر سفر می بینید که از خیلی از جاذبه های گردشگری هند دیدن نکرده اید.

به شما توصیه می کنیم که زمان اقامت در هند را به دو بخش تقسیم کنید و بخشی از آن را به بازدید از جاهای دیدنی هند و بخشی دیگر را به گشت و گذار در بازارهای هند اختصاص دهید.

نکته دیگر اینکه سعی کنید که بازدید از یک سری از مهمترین جاذبه های گردشگری هند مثل دروازه هند در دهلی، قلعه سرخ در دهلی، قطب منار در دهلی، تاج محل در آگرا، قلعه آگرا در آگرا، قصر هوامحل در جیپور و قصر شهر در جیپور را در برنامه سفر به هند بگنجانید.