تور هند

آیا شما هم هوس سفر به یک کشور جالب، جذاب و البته متفاوت کرده اید؟ در این صورت بهتر است که مستقیما یک تور هند برای خودتان رزرو کنید و خیلی به دنبال مقاصد گردشگری دیگر نباشید! چراکه هند یکی از متفاوت ترین، خاص ترین و منحصر به فردترین کشورهای توریستی دنیا است. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره تور هند با شما صحبت کنیم و یک سری دانستنی های جالب درباره تور هند به شما بگوییم تا بیشتر با این کشور دیدنی آشنا شوید. 


درباره تور هند

تور هند یکی از آن تورهایی که همیشه نظر کسانی را به خودش جلب می کند که اهل ماجراجویی هستند، از آشنایی با سنت های جدید خوششان می آید، به معماری و تاریخ علاقه دارند و اتفاقا عاشق غذاهای تند و پر ادویه هندی هستند! اگر شما هم چنین ویژگی هایی دارید، بهتر است که حتما برای یک بار هم که شده با تور هند راهی این کشور پرهیاهو و متفاوت شوید!

زمان مناسب برای سفر به هند

اول از همه خوب است این را بدانید که بیشتر تورهای هند با نام تور مثلث طلایی هند برگزار می شوند. منظور از مثلث طلایی هند سه شهری است که در نقشه هند مثل یک مثلث به نظر می رسند و اتفاقا دیدنی ترین شهرهای هند محسوب می شوند.

با این حساب بهتر است که بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند را بررسی کنیم و ببینیم که بهترین زمان سفر به این سه شهر هند چه زمانی است. نکته اینجاست که آب و هوای هند در بخش مثلث طلایی هند در فصل های پاییز، زمستان و نیمه اول بهار از همیشه بهتر می شود. پس می توان گفت که این فصل ها بهترین زمان سفر به هند هستند.

ارزان ترین زمان سفر به هند

موضوع دیگری که می توان درباره زمان سفر به هند بررسی کرد، هزینه سفر به هند است. اگر شما هم دوست دارید بدانید که چه زمانی هزینه سفر به هند از همیشه کمتر می شود، باید به شما بگوییم که ارزان ترین زمان سفر به هند نیمه دوم بهار و البته فصل تابستان است.

بهترین بازارها و مراکز خرید هند

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وقتی صحبت از بهترین مراکز خرید هند می شود، منظور بهترین بازارهای هند است و نه مراکز خرید لوکس و آنچنانی! چراکه این بازارهای هند هستند که همیشه توجه توریستان را به خودشان جلب می کنند و جذابیت خرید از آن ها بسیار بیشتر از جذابیت خرید از مراکز خرید مدرن هند است.

با این اوصاف باید به شما بگوییم که بهتر است برای خرید در تور دهلی به بازارهای سنتی هند مثل بازار دیلی هات در دهلی، بازار چاندنی چوک در دهلی، بازار سادار در آگرا و بازار جوهری در جیپور مراجعه کنید و از گشت و گذار در مراکز خرید مدرن هند صرف نظر کنید.

بهترین هتل ها در تور هند

برای اینکه بتوانید هتل خوبی برای اقامت خود در تور هند انتخاب کنید، باید اول به این نکته توجه کنید که بودجه شما برای اقامت در هند دقیقا چقدر است. در این صورت می توانید متوجه شوید که هتل های ارزان هند برای اقامت شما مناسب تر هستند و یا هتل های لوکس هند.

خوبی تور هند این است که در آن همه نوع هتلی وجود دارد و شما می توانید بنا بر بودجه ای که دارید، خیلی راحت یک هتل خوب برای خودتان در تور هند رزرو کنید.

اگر بودجه کمی داشتید، می توانید به اقامت در هتل های 3 ستاره هند و حتی مسافرخانه های هند فکر کنید و اگر بودجه تان کافی بود، می توانید در هتل های لوکسی مثل هتل پیکادیلی در دهلی، هتل تاج ویو در آگرا و یا هتل رامباغ پالاس در جیپور اقامت کنید.

ایده هایی برای تفریح در تور هند

شما برا اینکه بتوانید استفاده بیشتری از تور هند ببرید، باید حتما یک برنامه جامع و دقیق برای تفریح در هند داشته باشید. چراکه به اندازه ای شمار جاهای دیدنی هند زیاد است که اگر بی برنامه باشید، عملاً وقتتان را از دست می دهید و در آخر سفر می بینید که از خیلی از جاذبه های گردشگری هند دیدن نکرده اید.

به شما توصیه می کنیم که زمان اقامت در هند را به دو بخش تقسیم کنید و بخشی از آن را به بازدید از جاهای دیدنی هند و بخشی دیگر را به گشت و گذار در بازارهای هند اختصاص دهید.

نکته دیگر اینکه سعی کنید که بازدید از یک سری از مهمترین جاذبه های گردشگری هند مثل دروازه هند در دهلی، قلعه سرخ در دهلی، قطب منار در دهلی، تاج محل در آگرا، قلعه آگرا در آگرا، قصر هوامحل در جیپور و قصر شهر در جیپور را در برنامه سفر به هند بگنجانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد