سوزاندن عروس در هند

هند کشور عجایب است و شما هرچقدر که بیشتر درباره آن تحقیق کنید، بیشتر متعجب می شوید! البته عجیب بودن این کشور همیشه هم جذاب نیست و مردمانش فرهنگ ها و آداب و رسومی دارند که بعضی هایشان بسیار خشونت آمیز و منزجر کننده هستند! یکی از این رسم و رسوم ها سوزاندن عروس در هند است! با ما همراه باشید تا یک سری حقایق تلخ و ناراحت کننده درباره این رسم در هند به شما بگوییم! 

درباره سوزاندن عروس در هند

مطمئنا شما هم شوکه می شوید، اما باید به شما بگوییم که در هند یک جرم رایج وجود دارد و آن هم سوزاندن عروس است! متاسفانه باید بگوییم که بعضی از مردم این کشور بعد از وصلت عروس خودشان را می سوزانند! این جرم شاید یکی از بدترین جرم و جنایت هایی باشد که در این کشور اتفاق می افتد و نشانگر این است که حق و حقوق زنان به هیچ عنوان در آن رعایت نمی شود!

علت سوزاندن عروس در هند

در واقع وقتی خانواده داماد در هند این فکر را در سر دارند که جهیزیه عروسشان مناسب نبوده، اقدام به سوزاندن او می کنند! البته قبل از آن به خانواده او فشار وارد می کنند تا به آن ها پول هنگفتی پرداخت کنند، برایشان طلا بخرند و یا یک سری وسایل مثل تلویزیون و یا ماشین لباسشویی تهیه کنند! این طور می گویند که فشارهای این خانواده ها درست بعد از اتمام مراسم عروسی شروع می شود و آن ها همه کاری انجام می دهند تا خانواده عروس را متقاعد کنند که باید پول بیشتر و یا وسایل بیشتری به آن ها بدهند! اگر آن ها زیر بار نروند و یا به هر دلیلی نتوانند این هزینه ها را متقبل شوند، در نهایت دختر آن خانواده و یا به عبارتی عروس خودشان را زنده زنده می سوزانند!

آمار سوزاندن عروس در هند

قسمت ناراحت کننده ماجرا این است که بر طبق گزارش های موجود در هر ساعت 1 عروس در هند سوزانده می شود و این یعنی در سال بیش 8،000 مورد عروس سوزی در هند وجود دارد! این نوع خشونت با نام مرگ جهیزیه نیز شناخته می شود و تنها دلیلی که دارد، این است که جهیزیه عروس از نظر خانواده داماد کامل نبوده است!

 ریشه سوزاندن عروس در هند

از آنجایی که زن نقش واقعی و درست خودش را در جامعه هند ندارد و مردسالاری در آن بیداد می کند، داماد تصور می کند که می تواند با فشار به خانواده همسرش پول بیشتری دریافت کند! در واقع ضعف زنان در جامعه هند باعث فرصتی برای اخاذی بعضی از مردان بی فکر این کشور شده است. شاید شما تصور کنید که این اتفاق فقط در خانواده های فقیر این کشور می افتد! اما متاسفانه باید بگوییم که یک سری از موارد سوزاندن عروس در خانواده هایی اتفاق افتاده که اتفاقا از نظر مالی در شرایط ایده آلی قرار دارند!

پروسه سوزاندن عروس در هند

اما با این حال داماد و خانواده اش از جهیزیه راضی نبوده اند و بعد از اینکه این موضوع را به اطلاع خانواده عروس می رسانند و از راه صحبت نتیجه نمی گیرند، از در خشونت وارد می شوند! در این زمان تهدیدها آغاز می شود و داماد شروع به کتک زدن عروس می کند! اما هرچه خانواده عروس پول بیشتری می دهند، باز او راضی نمی شود و بیشتر کتک می زند! حتی یک ضرب المثل نیز در این کشور وجود دارد که هرچقدر که بیشتر کتک بزنند، بیشتر پول دریافت می کنند! در نهایت وقتی که می بینند، آن اتفاقی که به دنبالش بوده اند، نیفتاده است و آن پولی که مد نظرشان بوده را دریافت نکرده اند، عروس را می کشند!

با مواردی که گفته شد، می توانید حدسش را بزنید که هند تا چه اندازه در شرایط فرهنگی ضعیفی قرار دارد! در واقع به خاطر آداب و رسوم های عجیب و غریب و کمبود آموزش کافی در این کشور و همین طور ضعف فرهنگ سازی در این کشور باعث شده که چنین اتفاق های ناراحت کننده ای در این کشور رخ بدهد. به هر حال این یک واقعیت است که این مساله و جرم و جنایت های شبیه به آن فقط و فقط به خاطر نبود فرهنگ درست در این کشور است و مردسالاری باعث سخت شدن شرایط زندگی برای زنان کشور هند شده است!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد