مهار کرونا در هند

همان طور که می دانید در ماه های اولی که کرونا در دنیا گسترش پیدا کرده بود، هند جزء کشورهایی بود که خیلی با این ویروس درگیر نشده بود. همین باعث شده بود که همه این را از هم بپرسند که چگونه مهار کرونا در هند انجام شده است و سر و کار مردم چنین کشوری که اتفاقا بهداشت ضعیفی هم دارد، به این ویروس نیفتاده است!؟ خیلی از کارشناسان در گیر و دار پیدا کردن جواب این سوال بودند که به ناگاه خبر رسید که اوضاع کشور هند نیز به هم ریخته است و کرونا در این کشور نیز به طرز فجیعی شیوع پیدا کرده است! همین شد که دوباره این سوال در ذهن مردم سراسر دنیا شکل گرفت که حالا هند چگونه می خواهند کرونا را مهار کند!؟ اگر این سوال در ذهن شما هم هست، با ما همراه باشید تا اوضاع کرونا در این کشور را با هم بررسی کنیم. 

درباره شیوع ویروس کرونا در هند

به تازگی هند جایگاه دوم را در بین درگیرترین کشورهای دنیا با ویروس کرونا کسب کرده است! در واقع بعد از اینکه در دو روز متوالی آمار مبتلایان جدید در این کشور به بیش از 90،000 نفر برای هر روز رسید، این کشور از برزیل هم پیشی گرفت و به این ترتیب بعد از آمریکا جایگاه دوم را از لحاظ بیشترین آمار ابتلا به ویروس کرونا به خود اختصاص داد! این یعنی اوضاع این کشور از نظر درگیری با این ویروس به هم ریخته است و هر روز حدود 90،000 نفر به بیماران آن اضافه می شوند!

آمار ویروس کرونا در هند

تا به حال بیش از 6 میلیون نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از بین این همه بیمار، حدود 5 میلیون نفر درمان شده اند و حدود 98 هزار نفر هم در این بین جانشان را از دست داده اند!

دلیل آمار بالای ویروس کرونا در هند

شاید بتوان گفت که اصلی ترین دلیل شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در هند این است که این کشور جمعیت پر تراکمی دارد. از طرفی این کشور از نظر خدمات درمانی و در کل کیفیت بهداشت از خیلی دیگر از کشورهای دنیا ضعیف تر است. اوضاع بهداشتی در این کشور به قدری به هم ریخته است که در خیلی از شهرها و روستاهای آن کمترین امکانات بهداشتی نیز وجود دارند و خیلی ها حتی در خانه هایشان سرویس بهداشتی و محلی برای شستن و نظافت خودشان ندارند!

 

 

وضعیت کشور هند در دوران کرونا

نکته عجیبی که باید درباره حال و اوضاع کشور هند در دوران کرونا بگوییم، این است که با اینکه آمار ابتلا در این کشور خیلی بالاست، اما به نظر می رسد که مقامات دولت می خواهند که حال و اوضاع کشور را به حالت نرمال و عادی برگردانند! مثلا در همین چند روز پیش، مترو پایتخت هند یعنی دهلی باز شد و در 12 شهر دیگر این کشور نیز متروها بازگشایی شدند! همین مساله باعث شده که خیلی از کارشناسان و پزشکان این کشور اظهار نگرانی کنند و حقیقت این است که نگرانیشان هم به جاست! چراکه با این حال  و اوضاع، به نظر نمی رسد که شرایط هند به این زودی ها بتواند واقعا به حالت نرمال برگردد!

آمار مرگ و میر ویروس کرونا در هند

نکته عجیب دیگری که باید درباره شیوع ویروس کرونا در هند بدانید، این است که آمار مرگ و میر در آن نسبت به دیگر کشورهای جهان بیسار پایین است! در واقع باید بگوییم بر طبق آمار و ارقامی که این دولت منتشر کرده، آمار مرگ و میر در هند حدود 1.72 درصد است. در صورتی که آمار مرگ و میر جهانی بر اثر ویروس کرونا حدود 3.3 درصد است. در واقع باید بگوییم که در هند از هر یک میلیون بیمار گزارش 48 مرگ داده می شود. در حالی که آمار و ارقام جهانی می گوید که به طور معمول در کشورهای مختلف دنیا از هر یک میلیون بیمار 110 نفر جانشان را از دست می دهند.

نکته دیگر اینکه آمار مرگ و میر ویروس کرونا در کشورهایی مثل انگلستان و برزیل حدود 12 تا 13 برابر آمار مرگ و میری است که در هند وجود دارد.

شیوه مهار کرونا در هند

دولت هند معتقد است که پایین بودن آمار مرگ و میر ویروس کرونا در این کشور نشان می دهد که این کشور از نظر انجام تست ویروس و همین طور ردیابی بیماران و درمان آن ها عملکرد خوبی داشته است. این دولت می گوید که در اواسط اردیبهشت تعداد تست های انجام شده در این کشور حدود 100،000 عدد تست بوده است. در حالی است که حالا در هر روز حدد 1.2 میلیون تست در این کشور انجام می شود و مسئولین در تلاش هستند که زودتر بتوانند مبتلایان را شناسایی کنند و آن ها را تحت درمان قرار دهند و یا به نوعی آن ها را از دیگر اعضای جامعه جدا کنند تا آمار ابتلا و البته مرگ و میر در این کشور پایین بیاید و به نوعی ویروس کرونا در هند مهار شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد