غذاهای خیابانی هند

غذاهای خیابانی هند در کل دنیا معروف هستند و علت محبوبیت شان هم این است که طعم و مزه متفاوتی دارند و تنوع شان نیز بسیار زیاد است. به همین خاطر هم امتحان کردن غذاهای خیابانی هند به یکی از متداول ترین تفریحات در سفر به این کشور جذاب و دیدنی تبدیل شده است. ما در ادامه می خواهیم یک سری از این غذاها را به شما معرفی کنیم. 

دابلی

دابلی یک غذای تند است که در عین حال شیرین هم هست! این غذا در اکثر اغذیه فروشی های خیابانی هند فروخته می شود و اصولا با سیب زمینی تند درست می شود و در تهیه آن از سیر و  ترشی تمبر هندی نیز استفاده می شود. گفتنی است که این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی هند از دید اهالی هند است و همیشه توریستان را به امتحان کردن طعم و مزه آن تشویق می کنند.

کاتی رول

کاتی رول یک نوع لقمه کباب است که همیشه از آن به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی هند یاد می کنند. در واقع برای درست کردن این غذا کباب را با انواع و اقسام سبزیجات خام در نان می پیچند و آن را به شکل لقمه سرو می کنند.

حلوا ناگوری

حلوا ناگوری یکی از آن غذاهایی است که هر کسی باید در هند طعم آن را امتحان کند. جالب است بدانید که حلوا ناگوری به عنوان صبحانه سرو می شود و بهترین مدل آن هم در بازار چاندنی چوک هند سرو می شود.

داولات کی چات

داولات کی چات یک نوع دسر است که معمولا خوردن آن برای هر توریستی تجربه هیجان انگیزی است. البته این را هم بگوییم که داولات کی چات در شهرهای مختلف هند با نام های مختلف شناخته می شود و ممکن است که به آن مالایو، نیمیش و مالای ماخان نیز گفته شود. پس اگر چنین نام هایی را هم در اغذیه فروشی های هند شنیدید، تعجب نکنید و بدانید که منظور از همه این دسرها همان داولات کی چات است.

میرچی کی پاکود

میرچی کی پاکود یک نوع غذای خیابانی در هند است که شبیه به سمبوسه به نظر می رسد و یک نوع خوراک سبک است. این غذای میان وعده درست مثل سمبوسه درست می شود و برای تهیه آن یک نان با موادی مثل فلفل و سیب زمینی رول می شود و در نهایت آن نان سرخ می شود.

کانجی وادا

کانجی وادا یک نوشیدنی تند است که در اغذیه فروشی های خیابانی هند سرو می شود. این نوشیدنی طعم فلفل و خردل دارد و به خاطر طعم و مزه خاصش خیلی معروف شده است.

چوله باتور

چوله باتور یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی هند است که اصالتا متعلق به پنجاب هند است. این غذا نیز مثل اکثر غذاهای این کشور تند و پر ادویه است و اصولا فقط کسانی از خوردن آن استقبال می کنند که به خوردن غذاهای تند علاقه دارند. به هر حال اگر شما هم اهل غذاهای پر ادویه هستید، حتما در پنجاب این غذا را امتحان کنید.

میسال پاو

میسال پاو غذایی است که با جوانه لوبیا درست می شود و در تهیه آن از انواع و اقسام ادویه ها مخصوصا ادویه کاری درست می شود. این غذا شبیه به یک خورشت غلیظ است و اصولا همه مردم هند به خوردن آن علاقه نشان می دهند و همیشه از طعم خوب آن تعریف می کنند.

پوها جالبی

پوها جالبی یک نوع صبحانه کامل و خوشمزه هندی است و مزیتی که دارد، این است که قیمت بسیار خوبی هم دارد و خودرن آن برای توریستان بسیار مقرون به صرفه است. این غذا طعم بسیار جالب و متفاوتی دارد و خوردن آن به کسانی توصیه می شود که اهل امتحان کردن غذاهای جدید و متنوع هستند.

پانی کی پاتاش

پانی کی پاتاش یکی از غذاهایی است که مردم مناطق مختلف هند به خوردن آن علاقه دارند و مردم هر منطقه ای آن را به یک مدل خاص درست می کنند و آن را با نام های مختلف می شناسند.این غذا با نام ها پانی پوریس و گول گاپاس نیز شناخته می شود و در بعضی از استان ها به نام پوجکاس و گوپ جوپ نیز گفته می شود. این غذا طعم بسیار جالبی دارد و معمولا هم کودکان و هم بزرگسالان از طعم آن خوششان می آید. لازم به ذکر است که پانی کی پاتاشا با ترکیب نخود و سیب زمینی پوره شده و البته ادویه جات مخصوص درست می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد