آیا هند کشور فقیری است؟

احتمالا شما هم تعریف فقر شدید مردم هند را شنیده باشید. از طرفی مطمئنا تصاویری از زندگی مجلل سلبریتی ها و افراد مشهور این کشور را دیده اید و با این حساب شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا کشور هند کشور فقیری است؟ در این صورت بهتر است که این مطلب را بخوانید تا هم با یک سری حقایق درباره فقر در این کشور آشنا شوید و هم اینکه متوجه شوید که این فقر چه تاثیری در این کشور داشته است! 


درباره فقر در هند

تقریبا دو سوم مردم هند در فقر کامل زندگی می کنند! در واقع باید بگوییم که بیشتر جمعیت این کشور بسیار فقیر هستند و شاید بتوان گفت که مردم این کشور از فقیرترین مردم جهان هستند. نکته اینجاست که هند دومین کشور پرجمعیت جهان است و کنترل وضعیت اقتصادی این کشور کاملا از دست خارج شده است. با اینکه این کشور یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان را دارد، اما فقط درصد کمی از مردم این کشور از این رشد اقتصادی بهره مند هستند و بقیه در فقر شدیدی زندگی می کنند.

تاثیرات فقر در هند

با توجه به آمار و ارقام موجود، بیش از 800 میلیون نفر از مردم هند فقیر محسوب می شوند. بیشتر این افراد در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می کنند و کسب و کار خوب و قابل قبولی هم ندارند. در واقع نرخ بالای بیکاری باعث ایجاد این فقر شدید در میان مردم این کشور شده است. اکثر این افراد خانه های خوب و محکمی ندارند، از آب آشامیدنی کافی برخوردار نیستند و بعضی هایشان حتی برق هم در خانه هایشان ندارند! متاسفانه باید بگوییم که فقر در این کشور باعث ایجاد بیماری های مختلف در آن شده است و دلیلش هم این است که بهداشت در این کشور به خاطر عدم امکانات به خوبی رعایت نمی شود. در ضمن این فقر باعث ایجاد مشکلات دیگری مثل پایین بودن سطح تحصیلات مردم این کشور، سوء تغذیه و نتایج دیگر شده است. در ادامه این تاثیرات ناشی از فقر در این کشور را با هم بررسی می کنیم.

مرگ و میر بالای کودکان در هند

ناراحت کننده است، اما باید بگوییم که هر ساله حدود 1.4 میلیون کودک کمتر از 5 سال از دنیا می روند! با این حساب باید بگوییم که هند یکی از بالاترین آمار مرگ و میر کودکان در دنیا را به خودش اختصاص داده است. مشخص است که عامل این مرگ و میر بالا، وجود بیماری های مختلف در این کشور و البته فقر در هند است.

سوء تغذیه در هند

وقتی صحبت از سوء تغذیه می شود، هند یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار را به خودش اختصاص داده است. در این کشور بیش از 200 میلیون نفر به غذای کافی دسترسی ندارند که در میان آن ها 61 میلیون نفر از آن ها کودک هستند!

بالا بودن جمعیت کودکان کار در هند

با اینکه از نظر قانونی کار کردن کودکان کمتر از 14 سال در هند غیر قانونی است، اما واقعیت این است که حدود 12.5 میلیون کودک در هند در بین سن 5 تا 14 سالگی مشغول به کار هستند. البته یک سری از منابع خبری بر این باور هستند که آمار خیلی بیشتر از این حرف هاست و شاید تعداد کودکان کار در این کشور از مرز 65 میلیون نفر هم عبور کند! این یعنی خیلی از کودکان این کشور به جای اینکه مشغول بازی و یا تحصیل در مدرسه باشند، مشغول به کار هستند و این هم یکی از نتایج فقر شدید در هند است.

نبود شرایط لازم برای تحصیل در هند

بر طبق آمار و ارقام منتشر شده توسط یونیسف، حدود 25 درصد کودکان هند هیچ دسترسی به منابع تحصیلی ندارند. این بدین معنی است که این کودکان هیچ آینده درخشانی پیش رو ندارند و آینده این کشور رو به بهبودی نیست! لازم به ذکر است که تعداد دخترانی که در این کشور تحصیل نمی کنند، از تعداد پسران با شرایط مشابه خیلی بیشتر است و این به خاطر این است که این کشور از فقر شدید فرهنگی رنج می برد و در طبقه های اجتماعی پایین هند ارزش زن کمتر از مرد تلقی می شود و به جنس مونث اهمیت کمتری داده می شود!

کودک همسری در هند

در نهایت تاثیر دیگری که فقر در هند بر روی زندگی مردم این کشور گذاشته، این است که در این کشور کودک همسری آمار بسیار بالایی دارد. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما بر طبق آمار و ارقام موجود، حدود 44.5 درصد از دختران هندی قبل از سن قانونی ازدواج می کنند. همان طور که دیدید فقر در یک کشور می تواند نتایج و عواقب بسیار بدی به همراه داشته باشد. متاسفانه در کشور هند همین اتفاق رخ داده است و فقر شدید منجر به ایجاد مشکلاتی شده که خیلی هایشان جبران پذیر نیستند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد