علت نداشتن توالت در هند

مطمئنا شما هم این را شنیده اید که در خیلی از شهرهای هند بهداشت رعایت نمی شود! اما شاید باورش برایتان عجیب باشد که واقعا خیلی از مردم این کشور در خانه هایشان توالت ندارند! اما علت نداشتن توالت در هند چیست و اصلا این دسته از افراد در این کشور به چه شکلی گذران زندگی می کنند! با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره این حقیقت عجیب درباره این کشور با شما صحبت کنیم! 

چند نفر در هند توالت ندارند؟

اول از همه این را بگوییم که تقریبا نصف جمعیت 1.3 میلیارد نفری هند در خانه هایشان توالت ندارند! در واقع باید بگوییم که بر طبق آمار و ارقامی که در سال 2012 منتشر شد، فقط 46.9 درصد از 264.6 میلیون خانواری که در هند زندگی می کنند، در خانه هایشان سرویس بهداشتی دارند و 49.6 درصد از آن ها در اماکن عمومی کار خودشان را انجام می دهند و 3.2 درصد باقی مانده نیز از توالت های عمومی استفاده می کنند.

وضعیت زندگی مردم هند

قسمت عجیب ماجرا این است که اکثر این دسته از افراد گوشی تلفن همراه دارند و به امکانات این چنینی و تکنولوژی روز دنیا دسترسی دارند! از آن هم عجیب تر اینکه 63.2 درصد از خانه های این کشور خط تلفن نیز دارند، اما با این حال سرویس بهداشتی ندارند!

اگر نگاهی به آمارو  ارقام بیندازیم، می بینیم که بیش از نصف جمیعت هند یعنی دقیقا 53.2 درصد از آن ها گوشی تلفن همراه دارند، در سال های اخیر به تعداد افرادی که در خانه هایشان تلویزیون دارند، افزوده شده است، اما این مردم هنوز امکانات اولیه ای مثل توالت را ندارند!

با این حساب مشکل کجاست؟ چرا مردمی که گوشی تلفن همراه دارند و با پیشرفت های دنیا تا حدی هر چند اندک هماهنگ هستند، هنوز توالت ندارند؟

  قبل از اینکه این سوال را به شما پاسخ دهیم، بهتر است این را هم بدانید که در طی چند سال اخیر یک سری از این خانه ها به سرویس بهداشتی مجهز شده اند، اما هنوز به نظر می رسد که مردم این کشور علاقه ای به استفاده از توالت های خانه های خودشان ندارند!

علت نداشتن توالت در هند

اگر شما هم با خواندن این چند پاراگراف تا اینجای متن حسابی تعجب کرده اید، شما تنها نیستید! چراکه برای ما که به بهداشت اهمیت خیلی زیادی می دهیم، تصور اینکه یک خانه در هند توالت ندارد، تصور غیر ممکنی است! اما به هر حال این یک واقعیت است که تعداد زیادی از مردم هندوستان به این سبک زندگی می کنند و به نداشتن توالت در خانه هایشان عادت کرده اند.

اما سوال اینجاست که نداشتن توالت در هند صرفا یک عادت است و به خاطر مشکلات فرهنگی در هند است و یا مشکل از جای دیگری است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید به شما بگوییم که همه چیز دست به دست هم داده تا جمعیت قابل توجهی از این کشور از توالت در خانه هایشان استفاده نکنند!

اول اینکه نداشتن توالت در هند به یک مساله عادی در این کشور تبدیل شده است و مردم این کشور در گذر زمان به این مساله تا حد زیادی عادت کرده اند! در ضمن اینکه خیلی از روستاهای هند و مناطق دورافتاده آن دارای امکانات کافی از قبیل سرویس بهداشتی و آب کافی بهره مند نیستند و در واقع خیلی از آن ها اصلا نمی توانند در خانه هایشان توالت داشته باشند! از این ها که بگذریم، می بینیم که مردم این کشور دانش و آگاهی کاملی درباره اصول بهداشتی ندارند و همین خلا آگاهی باعث شده که آن ها بیش از پیش با این عادت بدشان برای استفاده نکردن از توالت کنار بیایند!

به هر حال این مساله نیز یک واقعیت است که جمعیت هند خیلی زیاد است و واقعا کنترل کردن چنین جمعیتی و دادن امکانات به همه آن ها کار بسیار سختی است. قسمت ناراحت کننده ماجرا این است که در این کشور یک سری افراد ثروتمند وجود دارد که سبک زندگی آن ها زمین تا آسمان با سبک زندگی مردم این کشور در روستاها متفاوت است! این تضاد طبقاتی سنگین باعث شده که بعضی از مردم این کشور که البته تعدادشان خیلی کمتر است، از امکانات بسیار لوکس در خانه هایشان استفاده کنند و گروهی حتی توالت نیز نداشته باشند!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد